Zorgstructuur
Wij houden rekening met de onderlinge verschillen en
behoeften van ieder kind. Onze
zorgstructuur staat helder omschreven en wordt jaarlijks besproken en waar
nodig bijgesteld.
De onderwijsbehoeften voor de hoofdvakken rekenen, technisch
lezen, spelling en taal worden in kaart gebracht middels het werken met
groepsplannen. De instructie en verwerking tijdens de lessen wordt hierop
afgestemd. Voor sommige leerlingen wordt een eigen leerlijn (OPP) beschreven.
Dit kan voor een of meerdere vakken.
Wij hanteren het leerlingvolgsysteem van IEP om de
ontwikkeling van leerlingen goed te kunnen volgen. In principe is er 2 keer per
jaar een toetsperiode waarin deze toetsen worden afgenomen. Soms worden
individuele leerlingen tussendoor getoetst. Naast de toetsen van IEP maken wij
gebruik van de methodegebonden toetsen. In groep 7 wordt de IEP-entreetoets
afgenomen en in groep 8 de IEP-eindtoets.
In groep 8 wordt in september ook de NIO afgenomen. Dit doen wij om de
leerlingen nog beter te kunnen verwijzen naar het voortgezet onderwijs.
Iedere leerling krijgt 2 keer per jaar een portfolio mee. Het
portfolio bevat werk waar het kind trots op is en het bevat een rapport. Ook de
resultaten van de IEP-toetsen zijn op een talentenkaart terug te vinden in het
portfolio.