De belangrijkste informatie van groep 4 op een rijtje.

Algemeen:

Mijn naam is Amy Gielen en ik ben 24 jaar. Dit jaar sta ik iedere dag in de week voor groep 4. Op maandag en donderdagmiddag word ik ondersteund door juf Jasmin.

Onderwijsinhoudelijk/ICT:

Wij werken iedere dag aan rekenen, taal en spelling. Voor taal en spelling hebben wij dit jaar een nieuwe methode: Nieuw Nederlands Junior. Het gaat bij Nieuw Nederlands Junior om groei en creatief bezig zijn met taal. Actief leren door te doen en te proberen. Lessen vol uitdagingen en plezier. Door leren steeds weer op een andere manier te beleven, bijvoorbeeld in een rap, reisgids of vlog, ervaren de kinderen hun eigen taalavontuur en groeien ze.

Bij elk vakgebied zijn er kinderen die de basisinstructie volgen, kinderen die wat meer nodig hebben krijgen extra instructie en kinderen die al wat meer aankunnen krijgen verdieping aangeboden. Ook technisch lezen en begrijpend lezen staan bij ons op het programma. Om te zorgen dat we op een zo fijn mogelijke manier met elkaar omgaan, gebruiken we de methode Kanjertraining. Natuurlijk staan ook de vakken Godsdienst, schrijven, verkeer, expressie (tekenen, handvaardigheid, muziek, drama) op het rooster.

In de middag werken wij op sommige dagen thematisch met DaVinci. Deze thema’s duren ongeveer 8 weken. Er zullen lessen door de leerkracht gegeven worden, maar de kinderen gaan ook met elkaar aan de slag om meer over een thema te leren.

Organisatorisch:

Gym wordt gegeven op woensdag aan het einde van de ochtend. De kinderen hebben gymles van 10.45 tot 12.00 en kleden zich daarna gelijk om. U kunt ervoor kiezen om u kind rond 12.05 bij de gymzaal op te halen of rond 12.15 op school. Het is handig om de gymspullen in de schooltas erbij te doen, zodat de kinderen hun tas niet meer op hoeven te halen.